”Sen kuuleminen pelottaa. Peli on menetetty. Ikuisuudeksi. Asiakas ei kuitenkaan osta. Viime kerralla sanoi kalliiksi... Kilpailijan tuote on edullisempi. Eikä ihan huonokaan. Täytyy vielä miettiä ja valmistella parempi ehdotus. Soitan heti huomenna…!” Vaikka asiakas kieltäytyy, hän ei sano, että sinä et kelpaa. Hän ei myöskään sano, ettei tuotteesi kelpaa. Hän ei edes sano, että tuotteesi on kallis vaikka niin kuulet (tai luulet). Sinä kuulet mitä luulet, mutta asiakas ei ehkä tarkoita ... Lue koko juttu
Kysy niin, että sinulle halutaan puhua
Parhailla myyjillä ei ole parhaita vastauksia. Heillä on parhaat kysymykset. Vaikka asiakkaasi on antanut sinulle aikaansa, hän ei lopulta kuitenkaan ole kovin kiinnostunut sinun tuotteista ja palveluista. Toki ne ovat se syy, jonka takia olet saanut luvan häntä tavata, mutta häntä kiinnostaa ennen kaikkea hänen oma liiketoimintansa. Ja niin pitää kiinnostaa sinuakin. Asiakkaasi tuntee oman maailmansa sinua paremmin. Anna hänen kertoa siitä. Kysy häneltä kuten kysyt ystävältäsi, kun haluat ... Lue koko juttu
Priorisoi voittoa
”Kauppa se on joka kannattaa. Kun eurolla ostaa ja kahdella myy niin siinähän on rosentin kate. Kun paljon myy niin pakkohan siitä on jotain jäädä…” Vanhat ajatukset myynnin ja tuloksen yhteydestä istuvat sitkeässä. Myyntijohtaja, talousjohtaja tai yrittäjä laskevat liikevaihtoa ja yrityksen kuluja. Jos liikevaihdosta jää kulujen jälkeen tavoiteltu kate, voi tässä maailman ajassa olla jo tyytyväinen. Seuraavalle vuodelle myyntibudjettia +5% niin tässähän ollaan jo ihan kasvu-uralla! Toki ... Lue koko juttu